تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

آغاز ساخت بزرگ‌ترین کلینیک ضایعه نخاعی شرق کشور در مشهد

  • کد خبر: ۹۸۱۲۵
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
آغاز ساخت بزرگ‌ترین کلینیک ضایعه نخاعی شرق کشور در مشهد
هم زمان با دهه فجر کلنگ ساخت بزرگ‌ترین کلینیک توان بخشی معلولان ضایعه نخاعی کشور در مشهد و با اعتباری بیش از ۱۰۰میلیارد تومان بر زمین خورد. این مرکز با همراهی شهرداری مشهد در مساحت ۶۰ هزار مترمربعی ساخته می‌شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ هم زمان با دهه فجر کلنگ ساخت بزرگ‌ترین کلینیک توان بخشی معلولان ضایعه نخاعی کشور در مشهد و با اعتباری بیش از ۱۰۰میلیارد تومان بر زمین خورد و آن طور که مسئولان سازمان بهزیستی خراسان رضوی وعده دادند، این مرکز تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی در آیین کلنگ زنی بزرگ‌ترین مجتمع توان بخشی معلولان ضایعه نخاعی شرق کشور در مشهد گفت: این کار نمونه بی بدیلی از واگذاری کار‌های مردم به دست خود مردم است.

یعقوبعلی نظری افزود: کار‌های خیر از دو نظر بسیار ارزشمند است؛ هم از نظر خدمتی که انجام می‌گیرد و هم از نظر اثرات و اصل اراده و اقدام به این کار که در بطن خود علاوه بر معنویت به نوعی کار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه عزم و اراده ما در لایه‌های مختلف مدیریتی استان این است که زمینه کار‌های مردمی در همه عرصه‌ها فراهم شود، افزود: اولویت در تحقق این هدف بر کار‌هایی است که جنبه عام المنفعه دارد.

مجلس همراه کار‌های مردمی است

حجت الاسلام نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه و با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم در مجلس قول می‌دهم که از کار‌های بزرگ خیرخواهانه همواره حمایت کنیم، افزود: این افتخاری بزرگ است که در خراسان و شهر مشهد با همت خیران کاری بزرگ برای معلولان ضایعه نخاعی رقم می‌خورد.

ما در مجلس در اجرای این نوع کار‌ها همواره همراه مردم خواهیم بود و اگر جایی بتوانیم گوشه کار را بگیریم، حتما حمایت می‌کنیم.

وجود ۲۱۰۰بیمار ضایعه نخاعی در استان

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به بروز بیش از ۹۵درصد از ضایعات نخاعی بعد از تولد، بیان کرد: در ایران حدود ۲۵هزار نفر فرد دچار ضایعه نخاعی زندگی می‌کنند که این رقم در خراسان رضوی حدود ۲۱۰۰نفر است و برآورد می‌شود نیمی از این افراد در مشهد باشند.

مسعود فیروزی با بیان اینکه از مجموع این ۹۵درصد بیش از ۶۰درصد افراد در اوج جوانی یعنی سنین ۱۸تا۳۵سالگی دچار این ضایعه می‌شوند، ادامه داد: ۶۰درصد این افراد در اثر تصادف با وسایل نقلیه موتوری، ۲۵درصد در اثر سقوط، ۱۰ درصد در اثر انواع نزاع و خشونت‌ها و ۵درصد هم با توجه به بیماری دچار ضایعه نخاعی می‌شوند.

وی با تعریف سه مرحله برای بیمار ضایعه نخاعی، اظهار کرد: بیمار بعد از گذراندن دو مرحله حاد سانحه و مزمن بیماری در مرحله سوم به دوران طلایی درمان وارد می‌شود که اگر از درمان در دوران طلایی مغفول بماند، بسیاری از ناتوانی‌ها تا پایان عمر برایش باقی می‌ماند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به جزئیات این مرکز درمانی، بیان کرد: این مجتمع در ۸طبقه نزدیک به ۶۰۰۰ مترمربع خدمات تخصصی نظیر کاردرمانی، فیزیوتراپی، آب درمانی و... دارد.

برای همراهان بیمار نیز اسکان رایگان در نظر گرفته شده است. همچنین ارائه خدمات توانمندسازی رایگان خواهد بود.

فیروزی در ادامه افزود: شش طبقه این مرکز شامل سه طبقه ویژه بانوان و سه طبقه ویژه آقایان خواهد بود که هر طبقه با ۵۰۰متر مربع زیربنا گنجایش پذیرش ۲۰نفر را دارد. این مرکز با حمایت و همراهی شهرداری مشهد در ۶۰۰۰مترمربع زیربنا و ۹طبقه ساخته می‌شود و در آن همه خدمات توان بخشی برای افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی به این گروه از شهروندان ارائه می‌شود.

برای کل مجموعه ۱۲۰نفر ظرفیت پذیرش خدمات در نظر گرفته شده و برآورد هزینه ساخت آن ۱۰۰میلیارد تومان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بنابر وعده مؤسسه خیریه‌ای که کار ساخت و تکمیل مرکز را بر عهده دارد، این پروژه ظرف دو سال به پایان می‌رسد و پیش بینی شده است افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی برای مدت سه تا شش ماه در این مرکز مستقر شوند.

بزرگ‌ترین مجتمع توان بخشی ضایعه نخاعی‌ها در بولوار حافظ مشهد

در ادامه این مراسم رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر که متولی اجرای ساخت مجتمع توان بخشی معلولان ضایعه نخاعی شرق شده است، گفت: کلینیک درمان آسیب‌های نخاعی مخصوص زنان و مردان بزرگ‌ترین مرکز در شرق کشور است. زمین این پروژه ۱۰۰۰مترمربع (زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع در ۹طبقه) است و درمجموع برای ۱۲۰نفر امکان اسکان و بستری دارد.

هادی اشرافی ادامه داد:این مؤسسه ۴۰۰کودک بی سرپرست را در مراکز چهارده گانه زیرپوشش دارد و بیش از ۲۰۰۰ خانواده نیز در منزل زیرپوشش خدمات این مؤسسه هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->